Friday, July 10, 2009

PARSHA - Pinchas

בפרשתנו פרשת פנחס אנו קוראים את הסיפור של חלוקת ארץ ישראל, אחרי שבני ישראל כבשו את ארץ כנען התחילו התהליך של חלוקת הארץ.
"על פי הגורל תחלק נחלתו" - אומר הפסוק, החלוקה היתה בדרך הגרלה,
הגמרא לומדת מהמילה על ,פי, הגורל שההגורלה דיברה זאת אומרת שהגורל לא היתה באופן מקרי, ולא באופן שרירותי, אלא על ידי בת קול ועל ודבר ה,.

כמו שיש חלוקת וירושת הארץ הפיזי כך גם יש חלוקת הארץ רוחני שהיא היא התורה והמצוה שהיא ירושה לנו, כמו שכתוב בחומש דברים "תורה צוה לנו משה מורשה קהילת יעקב" התורה היא ירושה נתונה לכל יהודי "מוטב עציך עד שואב מימיך".
אז מה בדיוק היא חלוקת ירושת התורה? ואיפה אנחנו בסיפור הגדול?

בסיפרי הקבלה והסידות מבוא שהגם כל מצוה שיייכת לכל יהודי בכל מקום וכל זמן מכל מקום לכל נשמה יש לו את החלק שלו, המצוה שלו, ששייכת במיוחד לשורש נשמתו.
כמו שגמרא מספרת על ר' זירא שהיה מהדר באופן בילתי פרופורציוני בהמצוה לשמח חתן וכלה.
ואיך אפשר לדעת מה החלק שלי?
התשובה היא פשוט מה יותר קשה עלי לעשות, היצר הרע יודע מה יותר חשוב עלינו לעשות ועל זה הוא עובד קשה חזק למנוע אותנו מלקיים, הוא יודע מה הכי חשוב בשליחות שלנו להביא את העולם שלימותו.

ועל ידי שנעבוד חזק בחלק הפרטי שלנו הקב"ה יברך אותנו בכל תחומי החיים כמו הלב שנותנת חיות לכל איברי הגוף.
שבת שלום

4 comments:

  1. every mitzvah is hard for me! what can I say?

    ReplyDelete
  2. Do u mean that a Mitzva like "Do not kill" is hard for you?

    ReplyDelete
  3. One would only get the reward of fulfilling the Mitzvah of "Do not kill" if he was actually faced with an opportunity to kill and he doesn't. It's not like every minute of your day, you're getting points for all the "do not"s.

    Um I think.

    ReplyDelete

בס"ד